piątek, 18 maja 2012

Łosoś zapiekany w sosie serowym

W naszym domu istnieje niepisana tradycja - w piątki nie jadamy mięsa, zamieniamy je na ryby.
Dlatego przedstawiam dzisiejszy obiad : danie rybne, kolejne z naszych ulubionych. Przepis pochodzi z książki "Smaczne dania z Biedronką" Macieja Kuronia a ja tylko lekko go zmodyfikowałam.
Apropo tego dania - takie samo mieliśmy okazję spróbować w czasie poprzednich wakacji w jednym z hoteli w Kołobrzegu, gdzie przyznaję, że kuchnia była znakomita. Mój małżonek po raz pierwszy i mam nadzieję nie ostatni skomplementował moje danie, że jest równie pyszne a może i nawet lepsze !
Tym nieskromnym akcentem przechodzę do przepisu:


Składniki:
  • 500 g fileta z łososia
  • 100 g czarnych i zielonych oliwek bez pestek
  • 1 cytryna
  • 1 ząbek czosnku
  • 250 ml śmietany 18%
  • 50 g (można i więcej) sera Camembert
  • pieprz, sól
  • przyprawa do ryb 
  • świeża bazylia

Wykonanie:

 Łososia myjemy, osuszamy, skrapiamy sokiem z cytryny i przyprawiamy solą i pieprzem.
Naczynie do zapiekania smarujemy masłem i na jego dnie układamy kawałki łososia.
Bazylię i czosnek drobno siekamy.
Oliwki kroimy na połówki, a ser w drobną kostkę.
Mieszamy bazylię, czosnek, oliwki, ser i przyprawę do ryb ze śmietaną.
Rybę zalewamy powstałym sosem i całość zapiekamy około 30 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku.
Podajemy z ziemniakami i surówkami.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz