wtorek, 15 maja 2012

Polędwiczki z fetą, pomidorami i szparagami

Dzisiejszy obiad jest inspirowany jednym z odcinków programu Ugotowani, który oglądałam już dawno. Dziś przyszedł mi do głowy, kiedy mój mąż stwierdził, że zjadł by na obiad polędwiczki wieprzowe. Aktualnie mamy sezon na szparagi, więc zrodził się pomysł na wykonanie tego oto dania.


Składniki:
  • 2 polędwiczki wieprzowe
  • 5 białych szparagów
  • 10 sztuk suszonych pomidorów
  • 10 małych kosteczek sera feta (ok. 40 g )
  • 1 puszka pomidorów
  • kilka listów świeżej bazylii
  • 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz

Wykonanie:

Szparagi obieramy i gotujemy w osolonej wodzie.
Polędwiczki myjemy, osuszamy i kroimy na 10 części. Następnie każdą powstałą część rozbijamy i posypujemy solą i pieprzem.
Na każdym z kotletów układamy pół szparaga, 1 suszony pomidor i kosteczkę sera feta.
Kotlety zwijamy w roladki i układamy w brytfance.

Ząbki czosnku obieramy i przeciskamy przez praskę.
W garnuszku łączymy pomidory wyjęte z puszki razem z zalewą z czosnkiem i bazylią i miksujemy.
Powstałym sosem polewamy kotlety.
Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni i wstawiamy kotlety na ok. 50 minut.


Nie sugerujcie się tym, że moje danie składało się tylko z polędwiczek i pomidorów - to skutek mojej diety, z której wyeliminowałam ziemniaki, makaron i ryż.

Polędwiczki można podawać z ziemniakami i surówką.

Przepis dodaję do akcji "Sezon na szparagi":






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz